Kereta kesayanganku…..

~~Assalamualaikum~~


Aku mempunyai sebuah kereta…. Ianye adalah Wira SE berwarna hijau kilat dengan nombor plat CBL 4769. Kami telah bersama sejak awal 2004. Kami bersama2 merantau dari selatan ; Johor Bharu, ke utara : Padang Besar hingga ke pantai timur ; Rantau Panjang. Sebut sahaja mana2 negeri di Semenanjung, memang kami sudah jejaki......... Aku sangat menyayangi kereta ini kerana kelasakannya dan daya tahannya. Ia juga mampu menandingi kereta2 besar di highway......

Kereta ini ada orang samakan dengan kereta ketua jabatan yang garang yang kebetulan mempunyai kereta yang hampir sama dengan ku iaitu kereta wira aeroback berwarna sama dan starting no plat yang sama CB dot dot dot......



Keretaku ini sepanjang berkhidmat, sudah 2 kali kemalangan besar dan 2 kali rosak di jalanan sehinggakan isteriku memberikan cadangan untuk tukarkan nye sahaja tetapi nasihatnye tidak ku endahkan...... sayangku padanya sama kuat dgn sayangku pada isteriku....



Sehinggalah pada 6/6/2009, ibuku terperanjat apabila melihat aku ada pada pagi itu untuk bersarapan kerana ingatnya aku keluar pergi membeli sarapan. Ibuku bertanya ; aiks ingat keluar tadi ? mana kereta ? Aku dengan yakinnye menunjukkan tempat aku parking kereta malam tadi yang kini telah kosong.... (aku park depan rumah di tanah lapang kerana isteriku telah park di anjung)…… Aku ter peranjat sambil menjerit

YA ALLAH....... TIDAKKKKKKKK>>>>>>>>>>>>>>


Betapa terperanjatnya aku melihat keretaku sudah tiada tanpa sebarang jejak ditempat aku parking malam sebelumnya.....

Aku sedih di atas kehilangan keretaku. Semua kenangan bersamanye mula berlegar2 di depan mataku. Setelah membuat laporan polis, aku ditemani isteriku yang setia pergi ke kedai Honda untuk usha kereta Honda City (kononnye nama sama ngan siti la tuh) tapi last-last aku telah membawa pulang sebuah kereta Civic……..

Sesungguhnye setiap yang berlaku ada hikmahnya…. Kini aku dan semestinye isteriku sangat gembira dengan kereta baruku dan juga tersenyum dengan duit claim yang aku dapat dari EX-kereta CBL kesayanganku…… Aku kini bersyukur kerana dipermudahkan lagi perjalanan yang selesa apabila berjalan2 bersama keluarga……


Ingatlah bahawa Allah sentiasa mengawasi kita dan maha mengetahui keperluan sebenar kita.

DAN


Sayangkan keluarga terutamanye isteri lebih bermakna dan mendapat balasan yang setimpal dengan cinta kita….. luahkanlah cinta anda pada keluarga anda……

SELAMAT BERCINTA………..



SELAMAT TINGGAL CBL 4769….

SELAMAT DATANG CIVIC….




date Sunday, July 11, 2010

0 comments to “AdUhAI KeReTa KesayANganKu.....”

Leave a Reply: