~~Assalamualaikum~~



Cantik kan!!! Memang semua orang suka pakai cincin tapi hari ni saya bukanlah nak jual cincin yer ataupun nak tunjuk kan gambar tersebut adalah cincin kahwin saya..ahakssss…itu sekadar gambar hiasan sahaja sebab kes cincin ni antara kes-kes yang pernah saya temui sepanjang berkhidmat sebagai seorang doktor…

Antara kejadian pasal cincin ditangan yang pernah saya temui ialah apabila seorang budak berusia 13 tahun menyimpan cincin di jari sejak berusia 10 tahun padahal jarinya semakin membesar…..
Aduhai dik…mesti sayang nak tanggalkan cincin tu tapi hilang jari lagi sayang kan huhu…

Lagi satu kes pula merupakan kes lelaki yang kurang siuman meletakkan nut skrew yang besar di jari untuk tempoh masa yang lama. Perhatikan isi jari boleh dilihat di bawah nut itu…..Susah nak buang tu…… Cutter besar terpaksa digunakan



So air yang tenang jangan disangka tiada buaya..aikkk macam tak berkaitan jer peribahasa ni hehe…apa yang saya cuba maksudkan ialah kadang-kadang benda yang cantik tak semestinya elok…tak salah pakai cincin tapi ikutlah kesesuaian jari masing-masing yer kawan-kawan..rasa-rasa tak selesa selepas memakainya tu, saya rasa anda pun tahu apa patut dilakukan..jangan nak cantik tapi menanggung sakit…dan kepada yang nak buat surprise belikan cincin tu pastikan tahu saiz yer…kesian nanti pemakainya serba salah pulak…itu pun boleh menyumbang terjadinya kes-kes yang sepatutnya boleh dielakkan..maklumlah nak jaga hati pasangan hahahahah…jangan pulak lepas ni takut nak pakai cincin yer…. ahakssss ;-D

date Wednesday, June 23, 2010

0 comments to “AlaHai..CinCiN...”

Leave a Reply: